Výměna oleje a gufera v tlumičích
4 posters
Strana 1 z 1
Výměna oleje a gufera v tlumičích
Výměna samotného oleje je velmi jednoduchá: Sundá se přední kolo a zespodu vidlice je imbusový výpustný šroub (viz obr.1) Na řídítkách odšroubujete opět imbusem zátku tlumiče,(pozor, nutno povolit i zajištovací šroub z boku který zátku stahuje!) a nalijete nový olej. Je potřeba počítat s tím, že tam nějaké zbytky oleje zůstanou, proto je lepší doplnit olej podle obr. 3 , t.j. aby byla hladina oleje 62 mm od horní části tlumiče.
Pokud s výměnou oleje chcete dát i nová gufera, (doporučuji!) musí se celá vidle vyndat,aby se dal simering stáhnou. Obr. 2 přehledně ukazuje rozebranou vidlici. Není nutno jí však celou takhle rozebírat. Stačí stáhnou prachovku,pod kterou je zajišťovací pružina gufera (jde snadno vycvaknout malým šroubovákem) a pak už jen vydloubnout gufero a nahradit ho novým. V mém případě jsem to rozebíral komplet, bo jsem chtěl zjistit v jakém stavu jsou pružiny, neboť by délkou neměly být kratší než je servisní limit t.j. 244,6 mm. Jinak při takto kompletním rozebrání a vypuštění oleje, je nová náplň oleje 638 ml s tolerancí + , - , 2,5ml.
Pokud s výměnou oleje chcete dát i nová gufera, (doporučuji!) musí se celá vidle vyndat,aby se dal simering stáhnou. Obr. 2 přehledně ukazuje rozebranou vidlici. Není nutno jí však celou takhle rozebírat. Stačí stáhnou prachovku,pod kterou je zajišťovací pružina gufera (jde snadno vycvaknout malým šroubovákem) a pak už jen vydloubnout gufero a nahradit ho novým. V mém případě jsem to rozebíral komplet, bo jsem chtěl zjistit v jakém stavu jsou pružiny, neboť by délkou neměly být kratší než je servisní limit t.j. 244,6 mm. Jinak při takto kompletním rozebrání a vypuštění oleje, je nová náplň oleje 638 ml s tolerancí + , - , 2,5ml.
Naposledy upravil Miky dne 24.01.13 10:26, celkově upraveno 1 krát
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Takto podrobný popis velmi oceňuji a chválím čeče by ses tím mohl živit takové vychytávky kéž by ostatní motorkáři (Varadero klub),byli tak vstřícní a ochotní.
Fakt supr a jen lituju že takových není více.
Fakt supr a jen lituju že takových není více.
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Cami napsal:Takto podrobný popis velmi oceňuji a chválím čeče by ses tím mohl živit takové vychytávky kéž by ostatní motorkáři (Varadero klub),byli tak vstřícní a ochotní.
Fakt supr a jen lituju že takových není více.
Musíš se obrátit na Charyho! Ten ti poví
Jinak tedy, Miky! Klobouk dule
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Hele na takové soukromníky kašlu,ale jejich chyba neví o co přišlyGuga napsal:Cami napsal:Takto podrobný popis velmi oceňuji a chválím čeče by ses tím mohl živit takové vychytávky kéž by ostatní motorkáři (Varadero klub),byli tak vstřícní a ochotní.
Fakt supr a jen lituju že takových není více.
Musíš se obrátit na Charyho! Ten ti poví
Jinak tedy, Miky! Klobouk dule
Miky boužel já to jen oceňuji jako výborný nápad já sám to nikdy nevyužiju jelikož nevlastním PanaEuropeana,ale jednou se vrátím k Panovi LT
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Cami, já myslím, že to může pomoci takřka komukoli. Už jsem vyměnoval olej v tlumičích u mnoha strojů, včetně skůtrů nebo Goldwinga a věř, že takřka všude je to ,,na jedno brdo" Jen by sis musel zjistit specifikaci a množství oleje. Snad jen Baworácí to maj trochu jinak díky systému ,,TELEVELER" kdy se při brždění neponořuje předek, ale celá motorka, která si tkzv. ,,sedá"Cami napsal:Miky boužel já to jen oceňuji jako výborný nápad já sám to nikdy nevyužiju jelikož nevlastním PanaEuropeana,ale jednou se vrátím k Panovi LT
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Jasan neříkám že to nepomůže je to skoro jak dělané pro mně,jenže já jsem typ který zkoušel jednou opravit motorku samo domo dle návodu a po 80km se rozsypala tak od té doby vím že existujou lidé kteří se tím živí a rád svěřím svůj život do jejich rukou,přeci jen je to odborník a má více zkušeností než já,než se zabít vlastní vinou radši at za to může někdo jinýMiky napsal:Cami, já myslím, že to může pomoci takřka komukoli. Už jsem vyměnoval olej v tlumičích u mnoha strojů, včetně skůtrů nebo Goldwinga a věř, že takřka všude je to ,,na jedno brdo" Jen by sis musel zjistit specifikaci a množství oleje. Snad jen Baworácí to maj trochu jinak díky systému ,,TELEVELER" kdy se při brždění neponořuje předek, ale celá motorka, která si tkzv. ,,sedá"Cami napsal:Miky boužel já to jen oceňuji jako výborný nápad já sám to nikdy nevyužiju jelikož nevlastním PanaEuropeana,ale jednou se vrátím k Panovi LT
Ne je to prostě na mně moc složitý a Vás kutily co si dovedete sami udělat na moto neskutečně věcí obdivuju a máte mé uznání a to není pouze na tebe Miky prostě na všecky
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
Miky mám dotaz, vyžehlí ty progresy líp "záplatovanou cestu" anebo to jen "přitvrzuje"?
Jestli neprodám do konce září Evropu, tak si ji už nechávám. Přemýšlím min o výměně oleje v tlumičích či jít rovnou do "repase" a vzít to i s progresama..?
Jestli neprodám do konce září Evropu, tak si ji už nechávám. Přemýšlím min o výměně oleje v tlumičích či jít rovnou do "repase" a vzít to i s progresama..?
Re: Výměna oleje a gufera v tlumičích
čau chlapi, zeptám se, budu objednávat gufera která mají označení 41x54x11 mm, prý to je přímo na ST1100, a trubka má 43 mm. Není to divné?
Gerrik- Počet příspěvků : 2
Registrace od : 04. 10. 21
Similar topics
» interval výměny oleje
» Dotaz ohledně oleje Fuchs Silkolene COMP 4 SX SAE 10W-40
» výmena chl. kvapaliny
» vymena brzdovky - ABS
» Rozdíl mezi motorem SC26 a SC26E, výměna motoru
» Dotaz ohledně oleje Fuchs Silkolene COMP 4 SX SAE 10W-40
» výmena chl. kvapaliny
» vymena brzdovky - ABS
» Rozdíl mezi motorem SC26 a SC26E, výměna motoru
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|