Seřizování ventilů
+2
Guga
Apik
6 posters
Strana 1 z 1
Seřizování ventilů
V jakých intervalech je nutné provést seřízení (kontrola) ventilové vůle ST 1300?
Apik- Počet příspěvků : 3
Registrace od : 24. 07. 10
Re: Seřizování ventilů
Apik napsal:V jakých intervalech je nutné provést seřízení (kontrola) ventilové vůle ST 1300?
Zkus se podívat sem teda tady:
Re: Seřizování ventilů
viete mi niekto poradiť, ako sa nadstavujú ventily na ST 1300.
amper- Počet příspěvků : 41
Registrace od : 07. 08. 11
Re: Seřizování ventilů
ahojte, tak ventily mám skoro hotové, nadstavené, čakám už len na podložky 4 ks a skladám naspäť. Ak by ste sa do toho niekto chceli pustiť, tak Vám zhruba popíšem postup :
1, demontáž prednej kapotáže, ľavá aj pravá strana
2, demontáž vrchného krytu vačkových hriadeľov
3, povolenie imbusu na kryte spojky, pozor riadne po ňom poklepte , aby sa lepšie povolil, je to krehký materiál
4, kontrola vôle ventilov sacích a výfukových. Prístup k meraniu je dostačujúci, treba len mierky a merať pri zavretej dvojici ventilov. V manuáli to vyzerá zložito, ale je to jednoduché
5, ak je vôľa veľká na ľavej strane ventilov, nadstavíme ozubené kolečká ryskami podľa návodu, povolíme šponovák reťaze, ktorý je hneď pod kladkou. Po povolení sa nám reťaz uvolní a môžeme povoliť držiak vačky. Opatrne vyberať, nejde to ľahko, potom vyberieme vačkovú hriadeľ 2ks, jednu aj druhú a položíme ju na bezpečné miesto v tom poradí v ktorom sme ich vybrali. Potom vyberáme opatrne kryty (čapičky) ventilov, tiež odložiť podľa poradia. V krytoch sú podložky s číslami, tie si položíme na papierik, na ktorý si presne označíme usporiadanie ventilov a podľa toho ako sme ich vybrali, tak tak ich aj poukladáme. Na podložkách sú čísla, ktoré opíšeme na ten istý papier, keby sa nám náhodou z nejakého dôvodu poplietli, aby sme vedeli, ktorý kam patril. podložky majú označenie napr.185, 195. 180 a tak. Ak sme napr na ventily namerali veľkú vôľu, tak podložku treba objednať o stupeň viac tzn, že ak je tam teraz 185, tak podložka bude treba 186,5..prípadne viac (poradí Vám v predajni s ND, mne teda aspoň poradil veľmi dobre). Potom už len treba vložiť podložku medzi čapičku a pôvodnú podložku a pomaly skladať naspäť.
6, ak je vôľa na pravej strane ventilov, tak Vás čaká viac rozoberania
6.1. demontujete (do vrchnej polohy stačí) nádrž
6.2 demontujete sanie komplet, tu upozorním tiež na dôsledné usporiadanie prúdenia nadávania, odložte si smer hadíc na miesto v tej polohe ako je upevnené v saní, prípadne foto bude asi lepšie.
6.3 pri vodnom čerpadle je taký istý šponovák ako na ľavej strane, len je zašitý na zle dostupnom mieste . potrebujete predĺžený nadstavec, ktorým vyberiete skrutky šponováka. Skôr ako začnete zase treba nadstaviť ozubené kolečká podľa návodu. Potom si nachystáte dlhý úzky skrutkovač a sťahovacie kliešte. Skrutkovačom pootočíte do maxima napínak a kliešťami ho zafixijete- ostáva tam !!!, až pokým nevyberiete a nevymeníte podložky. Reťaz je uvoľnená, možete postupovať ako v bode 5. na ľavej strane
Jediné čo som zatiaľ nezistil, je to, že keď som nadstavoval iba ľavú stranu, tú komplikovanejšiu, tak neviem ako je to s tým nadstavením ozubených koliečok, Myslím, že ak mám rozrobenú jednu ľavú alebo pravú stranu, tak nemôžem robiť zase opačnú. Ak by som, tak asi prečítam ešte manuál.
zatiaľ čágo.
A.
1, demontáž prednej kapotáže, ľavá aj pravá strana
2, demontáž vrchného krytu vačkových hriadeľov
3, povolenie imbusu na kryte spojky, pozor riadne po ňom poklepte , aby sa lepšie povolil, je to krehký materiál
4, kontrola vôle ventilov sacích a výfukových. Prístup k meraniu je dostačujúci, treba len mierky a merať pri zavretej dvojici ventilov. V manuáli to vyzerá zložito, ale je to jednoduché
5, ak je vôľa veľká na ľavej strane ventilov, nadstavíme ozubené kolečká ryskami podľa návodu, povolíme šponovák reťaze, ktorý je hneď pod kladkou. Po povolení sa nám reťaz uvolní a môžeme povoliť držiak vačky. Opatrne vyberať, nejde to ľahko, potom vyberieme vačkovú hriadeľ 2ks, jednu aj druhú a položíme ju na bezpečné miesto v tom poradí v ktorom sme ich vybrali. Potom vyberáme opatrne kryty (čapičky) ventilov, tiež odložiť podľa poradia. V krytoch sú podložky s číslami, tie si položíme na papierik, na ktorý si presne označíme usporiadanie ventilov a podľa toho ako sme ich vybrali, tak tak ich aj poukladáme. Na podložkách sú čísla, ktoré opíšeme na ten istý papier, keby sa nám náhodou z nejakého dôvodu poplietli, aby sme vedeli, ktorý kam patril. podložky majú označenie napr.185, 195. 180 a tak. Ak sme napr na ventily namerali veľkú vôľu, tak podložku treba objednať o stupeň viac tzn, že ak je tam teraz 185, tak podložka bude treba 186,5..prípadne viac (poradí Vám v predajni s ND, mne teda aspoň poradil veľmi dobre). Potom už len treba vložiť podložku medzi čapičku a pôvodnú podložku a pomaly skladať naspäť.
6, ak je vôľa na pravej strane ventilov, tak Vás čaká viac rozoberania
6.1. demontujete (do vrchnej polohy stačí) nádrž
6.2 demontujete sanie komplet, tu upozorním tiež na dôsledné usporiadanie prúdenia nadávania, odložte si smer hadíc na miesto v tej polohe ako je upevnené v saní, prípadne foto bude asi lepšie.
6.3 pri vodnom čerpadle je taký istý šponovák ako na ľavej strane, len je zašitý na zle dostupnom mieste . potrebujete predĺžený nadstavec, ktorým vyberiete skrutky šponováka. Skôr ako začnete zase treba nadstaviť ozubené kolečká podľa návodu. Potom si nachystáte dlhý úzky skrutkovač a sťahovacie kliešte. Skrutkovačom pootočíte do maxima napínak a kliešťami ho zafixijete- ostáva tam !!!, až pokým nevyberiete a nevymeníte podložky. Reťaz je uvoľnená, možete postupovať ako v bode 5. na ľavej strane
Jediné čo som zatiaľ nezistil, je to, že keď som nadstavoval iba ľavú stranu, tú komplikovanejšiu, tak neviem ako je to s tým nadstavením ozubených koliečok, Myslím, že ak mám rozrobenú jednu ľavú alebo pravú stranu, tak nemôžem robiť zase opačnú. Ak by som, tak asi prečítam ešte manuál.
zatiaľ čágo.
A.
amper- Počet příspěvků : 41
Registrace od : 07. 08. 11
Re: Seřizování ventilů
zopár videí ako na tie ventily ...
Niekde som čítal že motor mal byť pôvodne vyvinutý do auta a oni ho vtrepali do motorky...
Tak chcem vidieť toho človeka čo ten motor zlikviduje na 500 kg motorke po 200000 km - jedine anti motorkár ...
Niekde som čítal že motor mal byť pôvodne vyvinutý do auta a oni ho vtrepali do motorky...
Tak chcem vidieť toho človeka čo ten motor zlikviduje na 500 kg motorke po 200000 km - jedine anti motorkár ...
Barko- Počet příspěvků : 163
Registrace od : 22. 10. 08
Bydliště : Bratislava
Re: Seřizování ventilů
Vzhledem k tomu, že pár jedinců v USA má na své jedenáctce už přes dvěstě tisíc mil(!), tak to by musel být někdo opravdu velký antitalent jako polovidič
Re: Seřizování ventilů
ahoj potreboval by som poradit meral som ventyli -1300 58000 km ,nameral som výfuk 025, sanie 015 na 2 sacích som nameral 013 otázka je či má cenu to riešit aké máte skúsenosti, díky
stevo- Počet příspěvků : 21
Registrace od : 27. 09. 12
Bydliště : Šoporňa
Re: Seřizování ventilů
ahoj, v servisnom manuály, časť 3-9, máš presne popísané dovolené tolerancie, tzn, že ak máš vôľu 0,25 povolená tolerancia je +- 0,03, a ak tomu rozumiem správne, tak Ty to máš v poriadku, sanie má byť 0,16 , tak ak si odrátaš toleraanciu tiež je to OK
amper- Počet příspěvků : 41
Registrace od : 07. 08. 11
Re: Seřizování ventilů
aj som si myslel tak to nechám tak, hlavne sa mi jednalo o tie dva na spodnej hranici ešte jeden dotaz chcem vymenit olej v predných vidlách sú dosť utopené cca 60 percent z jednou osobou, rozmýšľam o podložkách či nemá ist vyššie .Rád by som vedel kolko mate ponorené vidle na iných ST Díky moc
stevo- Počet příspěvků : 21
Registrace od : 27. 09. 12
Bydliště : Šoporňa
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|